עורך דין הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון מטפל בהסכם ממון שהוא חוזה המסדיר את יחסי הרכוש -ממון בין בני הזוג.

הסכם הממון הוא הסכם הצופה את פני העתיד, הסכם ממון נכון הוא הסכם אשר מאושר ע"י הערכאה השיפוטית המוסמכת.

הסכם ממון - עורך דין

מי יכול לערוך הסכם ממון?​

בני זוג לקראת נישואין ובני זוג שכבר נשואים. 

הסכם הממון הוא הסכם שלמעשה מגן על הזוגיות במידה וקיימים נכסים אשר עליהם רוצים להגן בהתאם לחוק יחסי ממון. ההסכם יכול לחסוך המון מחלוקות וקונפליקטים כאשר כל צד יודע בדיוק את מצבו ובכך יכולים להימנע המון חיכוכים וסכסוכים, רק התוצאה של הידיעה עצמה שכל אחד יודע מה הוא מקבל יכול ותביא לידי סיום המחלוקת, או אפילו אי הגעה מראש למצב הרגיש של ההתעסקויות ברכוש מאחר והכול רשום בהסכם בין הצדדים לכל צרה שלא תבוא.

מטרת הסכם הממון היא הסדרת הרכוש בין בני הזוג לכל צרה שלא תבוא. ניתן לסגור הסכם זה במעטפה ולא להשתמש בו לעולם. אך הידיעה שהוא קיים מביאה לרוגע נפשי ואי התעסקות בנושא רגיש זה, דבר המפנה מקום לפיתוח הזוגיות והעצמתו.

האם ניתן לתקן הסכם ממון?​

הסכם ממון אינו סוף פסוק גם אם כבר ניתן, ולכן במענה לשאלה האם ניתן לתקן הסכם ממון, יהיה נכון לומר כי גם אם אושר הסכם הממון וניתן להסכם תוקף של פסק דין ע"י בית המשפט, ניתן תמיד לפתוח את ההסכם ולחדשו בהסכמת שני בני הזוג ע"י מתן תוקף של פסק דין המחדש ומתקן ו\או מדייק את הסכם הממון הקודם.

עריכת הסכם ממון​

למעשה, עריכת הסכם ממון ניתן לעשות בכל זמן, לפני ואחרי נישואין. כשצד מגיע עם נכס וחששות וכשהצדדים רוצים להסדיר את הנושא. מטרתו המרכזית של עורך דין הסכם ממון הוא לנסח חוזה בין הצדדים אשר מטרתו למנוע חילוקי דעות והוצאות משפטיות רבות שיכולות להיות בעתיד במידה ובני הזוג מחליטים להיפרד.

הוראות הסכם הממון גוברים על הדין במקרה של פרידה לגבי אופן חלוקת הרכוש, והופכות את ההסכם למעין הסכם גירושין המסדיר את החלק הרכושי בין הצדדים.

חשוב מאוד לדעת כי את ההסכם חשוב לאשר בבית המשפט – זהו הליך מאוד פשוט ועצמאי שמתבצע לרוב ע"י בני הזוג אף ללא מעורבות עורך דין הסכם ממון.

זוגות שאין בכוונתם להינשא או שאינם יכולים להינשא יכולים גם הם לערוך הסכם חיים משותפים.

כמה עולה הסכם ממון אצל עורך דין?

להסכם ממון לא קיים מחיר אחיד, ולכן במענה לשאלה כמה עולה הסכם ממון אצל עורך דין, יש לומר כי המחיר מאוד תלוי בכמות הרכוש שצברו בני הזוג, ככל שבני הזוג צברו רכוש רב יותר יש לרשום יותר, כמו גם לרשום את הדברים במפורט ולפרט בהסכם מנגנונים מתאימים בו.

טווח המחיר לעריכת הסכם ממון יכול לנוע בין 2,500 ש"ח לעריכת הסכם ממון לבני זוג שלא צברו רכוש רב לפני הנישואין ל – 4,000 ש"ח ואף יותר במקרה שמדובר בניסוח הסכם ממון מורכב יותר

סדר העבודה

ניסוח הסכם ממון נכון, מצריך בין פגישה אחת לשתיים, על מנת להבין ולנסח את הדברים טוב ונכון ולבנות מנגנונים מתאימים בהסכם.לאחר הגעה לנוסח אחיד ומתאים יחתמו שני הצדדים על ההסכם ויגישו אותו לאישור, והעדיפות תמיד היא לאישור ההסכם ע"י בית המשפט, השופט שדן בתיק יוודא כי הצדדים מבינים על מה הם חתמו וכי חתמו עליו מרצונם החופשי, משהשתכנע שכך הוא הדבר, ייתן השופט תוקף להסכם כשל פסק דין.
חשוב לזכור כי הסכם הממון אינו תחליף לצוואה! תוקפו של הסכם הממון מתקיים רק בחייו של בעל הסכם הממון.

הסכם ממון הוא הסכם שחייב להיות בכתב, הערכאה שתאשר את הסכם הממון לזוגות נשואים יכולה להיות רק בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

עבור זוגות שאינם נשואים ניתן לאשר את ההסכם גם אצל נוטריון או רשם הנישואין ברבנות, אך העדיפות תמיד וכך גם ההמלצה, לאשר את ההסכם בבית המשפט או בית הדין הרבני בדיון אחד שיכול להיות באופן עצמאי על ידי הזוג עצמו או בייצוג עורך דין.

עורך דין הסכם ממון

מעוניינים לערוך הסכם ממון? מעוניינים לשים סוף למחלוקות ואי הוודאות ? פנו למשרדנו - משרד עורך דין הסכם ממון בראש העין​

צרו קשר עם עורך דין אריאל אמיר, והצטרפו לזוגות רבים שהסירו חששות כבדים ורגשיים אלו ועברו בהצלחה את המכשול הכלכלי הממוני שהעיק עליהם.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום השאירו פרטים מטה או פנו באחד הקישורים להלן:

    5/5