עורך דין הוצאה לפועל

עורך דין הוצאה לפועל הוא מרכיב מאוד חשוב בהצלחה של חייבים או זוכים במסגרת ההוצאה לפועל.

עורך דין הוצאה לפועל

פתיחת תיק הוצאה לפועל

כאשר נפתח נגדך תיק בהוצאה לפועל יש לפעול במהירות, ניתן לבצע זאת באופן עצמאי או לשכור את שירותיו של עורך דין המבין בתחום. אם הינכם מבינים בתחום, ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל הקרובה באופן עצמאי ולהתחיל בתהליך פירעון החוב או סגירת התיק בהתאם לנסיבות. יחד עם זאת, שכירת שירותיו של עורך דין הוצאה לפועל המבין בתחום תוכל לייעל תהליכים ואף לדאוג לכך שהחוב הרובץ עליכם יצומצם. יש לקחת בחשבון כי לתיק הוצאה לפועל אשר נפתח כלפיכם, הינכם יכולים להתנגד תוך 60 יום, התנגדות זו תועבר לערכאה המשפטית בבית משפט השלום הקרוב, בית המשפט יחליט האם לסגור את התיק או להשאירו פתוח בהוצאה לפועל.

דוגמא לטופס בקשה לפתיחת תיק בהוצאה לפועל - פס"ד כספי

ניסיון

לעו"ד אריאל אמיר ניסיון רב כעורך דין הוצאה לפועל בייצוג זוכים וחייבים למול ההוצאה לפועל, עו"ד אמיר התמחה בתחום ובין שאר עיסוקיו שימש בעבר כעוזר רשם ההוצאה לפועל, לכך יתרון רב בהבנת ההתנהלות מול מקבלי ההחלטות במערכת ההוצאה לפועל.

בנושאי ההוצאה לפועל חשובה מאוד ידיעת החוק אך אף יותר מכך חשובה הבנת התקנות ושיטת העבודה הנכונה מול רשויות ההוצאה לפועל.

משרדנו מטפל בהתנגדויות לביצוע שטר, עיקולים, טענות פרעתי ונושאים הקשורים בתביעת מזונות בהוצאה לפועל.

משרדנו מטפל בסוגיות התצהירים הנדרשים בהגשת הבקשות השונות בהוצאה לפועל.

סוגי תצהירים בהוצאה לפועל:

ראשית נגדיר מה הוא תצהיר:

תצהיר הוא מסמך כתוב המשמש עדות בכתב של מוסר התצהיר(כלומר המצהיר). התצהיר כולל עובדות שהן ידועות למצהיר על פי ידע אישי.

בהוצאה לפועל נדרש לעיתים קרובות תצהיר לאימות העובדות, כאשר חייב או זוכה נדרשים להגישם במסגרת בקשות שונות כגון: בקשה לעיכוב הליכים, התנגדות לביצוע שטר, בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות, בקשה לצו תשלומים, טענת פרעתי (כאשר החייב פרע כבר את חובו), בקשה לחדלות פירעון, בקשה לפשיטת רגל, בקשה לאיחוד תיקים, בקשה לעיכוב פינוי, תצהיר מטעם  הזוכה בהוצאה לפועל, תצהיר מוסר.

כאמור, ברוב המקרים, נדרש תצהיר אשר מאמת את העובדות הנטענות, החתום ע"י עורך דין הוצאה לפועל, קודם הגשתם לרשויות ההוצאה לפועל על מנת שיטופלו כנדרש.

להלן יובא פירוט תצהירים מרכזיים בהוצאה לפועל:

תצהיר בבקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל:

עיכוב הליכים הוא הפסקה זמנית של ביצוע כל הליכי הגבייה בתיק הוצאה לפועל (עיקול, מאסר, הגבלות על חייב וכו'). את הבקשה לעיכוב הליכים יש לתמוך בתצהיר כדין. על התצהיר להיחתם בפני עורך דין.

להלן קישור לטופס בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל כפי שהוא הטופס יכול להיות נדרש ע"י החייב או ע"י הזוכה:

 https://www.gov.il/he/service/delay_processes

תצהיר התנגדות לביצוע שטר בהוצאה לפועל ע"י החייב:

תצהיר נפוץ מאוד בהוצאה לפועל הינו תצהיר התנגדות לביצוע שטר, התצהיר נערך בידי החייב בהוצאה לפועל, כמו גם ישנו תצהיר בבקשה להארכת המועד להגשת ההתנגדות כאשר החייב מתנגד לדברים הנטענים בפניו ומעוניין לקיים הליך שיפוטי בבית המשפט או לחילופין כאשר החייב טוען כי פרע כבר את חובו ולכן אינו חייב דבר. מטרת התצהיר בהתנגדות לביצוע שטר היא לתמוך בעובדות של החייב כנגד פתיחת הליך ההוצל"פ עצמו, ובין היתר בטענה כנגד גובה החוב. 

להלן קישור לטופס בקשה להתנגדות לביצוע שטר בהוצאה לפועל כפי שהוא:

https://www.gov.il/he/service/objection_iou_repayment

על מנת שתצהיר הוצאה לפועל יהיה בעל תוקף, על המצהיר לחתום על תצהיר בפני עורך הדין, לאחר שהוזהר כי עליו למסור רק מידע הידוע לו כנכון ואמיתי

והוא יודע כי חתימה על תצהיר שקרי אסורה, ואם יחתום על תצהיר שקרי הוא צפוי לסנקציה עונשית.

להלן קישור לטופס תצהיר הנדרש בהוצאה לפועל:

https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/forms-eca-new-format-1/he/Forms_tatzhir.pdf

המחיר – שכר טרחת עו"ד עבור תצהיר:

המחיר של תצהיר בהוצאה לפועל משתנה ותלוי במקרה ובעובדה האם נדרשת חתימה בלבד או שעל עורך הדין לערוך ולנסח את התצהיר ואת העובדות.

יובהר כי בישראל אין מחיר אחיד או מומלץ של לשכת עורכי הדין לאימות ואישור תצהיר אך יחד עם זאת, במקרה שבו נדרש רק אימות וחתימה על תצהיר בלבד,

מקובל לגבות שכר טרחת עו"ד שנע בין  150 – 120 ₪ + מע"מ ואילך. 

משרדנו נותן את אימות החתימה על התצהיר לגופו בעלות סמלית, ככל ומדובר בתצהיר מוכן.

 ניתן לפנות למשרד גם דרך אחד הקישורים המופיעים מטה.

עורך דין הוצאה לפועל בראש העין

קיבלתם מכתב מהוצאה לפועל? פנו למשרדנו, לעורך דין הוצאה לפועל בראש העין בהקדם לשיחת ייעוץ לפתרון מהיר של הבעיה, תוך צמצום הנזקים והחוב הרובץ עליכם.