הסכם לרכישת דירה

למידע על הסכמי מכר נדל"ן

עורך דין רכישת דירה

עורך דין ברכישת דירה הוא "שחקן מרכזי" וגורם מכריע בהצלחת העסקה. קרו מקרים לא מעטים בהם העסקה כשלה רק בגלל שלא חושבו הסכומים הנכונים הנלווים לעסקה, כגון ההיבטים המיסויים על הדירה, במקרה כזה נוצר מצב שבהעדר אפשרות המימון הנכונה ואי הוספת סכומי המס למשוואה, עלולים למצוא עצמם רוכשים במצב של הפרת חוזה, הפרה זו עלולה לגרום להוצאות מצד הרוכשים עוד מבלי לרכוש את הנכס בשל כשלון העסקה, דבר אשר יכול להביא לשרשרת מתגלגלת של אירועים הכוללת בתוכה העדר יכולת השגת המימון הבנקאי והעדר יכולת מצטברת לרכוש דירה אחרת בעתיד.

כאשר נכנסים לעסקת רכישת דירה, אם זו דירת יד שניה או דירה יד ראשונה מקבלן, נדרש לקחת בחשבון בעלויות העסקה גם את התקציב הנדרש לטובת מס הרכישה,

החוק מגדיר במדויק מתי יוכל כל רוכש לקבל הקלות כאלו ואחרות (זה מתחיל בבדיקה האם מדובר בדירה יחידה, ממשיך בבדיקה מה הוא התא המשפחתי/ מי הרוכשים, ממשיך בבדיקת שאלת התושבות ועוד) על מנת להוזיל את העלויות יוכל עורך הדין המטפל בעסקה לעשות סימולציה של חישוב מס הרכישה לטובת אותו לקוח ספציפי על מנת שיוכל הלקוח לשקלל עלויות אלו עם מחיר הדירה הנרכשת ולדעת האם הלקוח יוכל לעמוד בתקציב.

מובא להלן קישור למחשבון מס רכישה של רשות המיסים, מחשבון זה אינו מהווה כמובן תחליף לבדיקת עורך הדין, אך יוכל לתת  אמדן יחסי וכללי:

קישור למחשבון מס רכישה